5 rad pro lesklou pokožku – krása zadarmo



Šokující! Co všechno může škodit vaší kráse? Inovativní! Nyní se ale posouvají hranice lidské krásy a my jsme u toho! Prostě IN! Náš časopis vám poradí jak na lesklou pokožku! Čtěte dále.


Ano. I tak může vypadat SPAM v novinách, televizi, rádiu. A já se ptám jak je možné, že prodejci kosmetiky modelují naše představy o kráse podle svých potřeb (které se samozřejmě mění dle aktuálních tržeb a inflace).

Nedávno jsem viděl v TV reklamu, která nabízela přípravek na lesklou pleť. Možná nejsem IN, ale i přesto mám dojem, že před rokem žádná lesklá pleť neexistovala (to jsme totiž ještě bojovali s eastasií. ne! pardon. s eurasií. ne – taky ne! teď nevím). Tak či onak si nepamatuji, že bych já, nebo někdo z mých přátel při komentování nějaké slečny řekl něco jako “panebože tyvole podívej se na tu její lesklou pleť, jak s tim může vůbec takhle na ulici?”. Přitom generace o 6 až 10 let mladší než já takovou větu bude za těch 10 let používat skoro jistě.

To by ještě nebylo tak smutné, mnohem nepříjemnější je fakt, že se nám takové cítění usídlí hluboko v mysli a slečna s lesklou pletí bude navždy odepsaná (alespoň dokud si nezakoupí příslušný prostředek na zmatnění pleti – což může být také jedním z důvodů, proč lidé s menšími finančními prostředky mohou často pro nás již podvědomě vypadat ‘chudě’).

Faktem je, že každý člověk potřebuje (i když se tomu třeba brání) hodnotit ostatní podle vzhledu. A každý potřebuje měřítko založené na osobních preferencích, podle kterého si vybírá partner(ku|a). To ještě ale neznamená, že by ty osobní preference mělo upravovat marketingové oddělení nějakého kosmetického monopolu. Například v době, kdy ženy ani nenapadlo používat řasenku, nebo si trhat obočí by stačilo vystavit pár fotografií očí (nejlépe “očních modelek” ;) asi tak 50 000x zvětšených na billboardu někde u dálnice, nebo na jiném frekventovaném, ale viditelném místě, k tomu, aby se do 10ti let tato móda začala líbit oběma polovinám lidské populace. Billboardy stojí peníze a jsou to ty stejné peníze, které z nás dělají dobrovolné otroky nové doby.

Pro představu si můžeme ukázat, jak vypadal ideál krásy za krále klac… ehm prostě eště pár set let před králem klackem:

A tady máme pro změnu dnešní modlu:

Stačila jediná modelka, ze které vyrobili u Matella miliony odlitků, které pak byly propagovány ještě více. A ač si to mnozí módní inovátoři neuvědomují, nejedna 13ti letá holka by skočila z mostu, aby mohla vypadat přesně takhle (všechny její kamarádky tak samozřejmě vypadají). O dalších vlivech na zdraví ani nemluvím.

Sám preferuji tuto barbie před venuší, ale proč. Jaká machinace ji lidem vymyla z hlavy? Co dalšího nám bylo ukradeno? Co dalšího nám ještě BUDE ukradeno? Myslím, že jsou to miliardy kilogramů bílkovin o které se změnil svět a nejde jen o tuky. Jsou tu barvy vlasů, očí a spousta dalších věcí. A nejde jen o krásu, jde tu o chuť, čich, hmat, SLUCH, ZRAK!

Nemám rád časté citace a o to víc nerad cituji jeden zdroj víckrát, proto mi nedělá radost, že musím opět citovat Jaksi Taksi a jejich názor na parfémy: “Smrdíme všichni stejně, mažem se růžovým lejnem. Chceme se lišit být jiný, zbavit se tý lidský špíny. … Tvrdíme že voníme, začli jsme tak musíme. Kdo nesmrdí s námi, smrdí proti nám.“. Pravda je taková, že nikdo z nás nemůže ani tušit, jak byly tělesné pachy vnímány před babylónským vynálezem parfému, kdy se veškerá dostupná móda skládala z bederní roušky a vody. Pravda je, že po tisících let deformací lidského vnímání je to pro nás nepředstavitelné a i mne to lehce hýbe žaludkem. Proč ale dále podporovat další virovité módní vynálezy, na které jsme si zatím nezvykli? To nesouvisí se světlejší budoucností.

Jestli se ale něco nezmění, může se stát, že sex bude (za pár set let) vypadat takto:

Přitom jediný přínos to bude pro toho, kdo takový přístroj bude vyrábět. (Uznám – je to utopie, ve skutečnosti to celé bude vypadat nenápadněji a tu změnu si ani neuvědomíme. Vše bude tak snadné jako přejít od valchy k automatické pračce. No a nejít s většinou opět nelze.)

Útěchou může být i to, že samotný Matell si svoji chybu uvědomil a v roce 2000 zmírnil propagaci anorexie:

Na mnoho místech se člověk dočte o tom jak je špatně dát jen na vnější krásu, ale to nebylo smyslem tohoto článku. Pravým smyslem bylo krásu podpořit v boji s vládou peněz (čímž se opět nechci připojovat k zástupům kosmetických značek – které na bilboardech “podporují přirozenou krásu” – většinou za účelem nalákat i starší ženy). Stejně nechci mluvit o testování kosmetiky na zvířatech, atd, atd. Chtěl jsem jen upozornit na to, kde se bere náš vkus – ať už je jakýkoli.

Orwell měl pravdu. 1984 není utopie. Je to svět ve kterém žijeme, jen to většinou není vidět na první pohled.

(Všem IT geekům se omlouvám, potřeboval jsem hladinu IT na tomto blogu trochu naředit nějakým široce přístupným článkem – navíc s obrázky krásných žen – a navýšit tak popularitu tohoto blogu ;)




Líbí se vám článek? Chcete se o něj podělit? Přidejte ho! (volba topclanky.cz nevyžaduje registraci)

4 Responses to “5 rad pro lesklou pokožku – krása zadarmo”

  1. cover72 Says:

    Já mám klobouk, to billboardy spolehlivě odstíní. Na televizi se nekoukám, na netu mám “banner-blindness”…
    Člověče, jak jen jsem k tomu přišel, že jsem vůči reklamě imunní?

  2. Harvie Says:

    cover72: No ja mam nektery reklamy rad. Rad v nich hledam postupy, jakejma se nas snazej podprahove zblbnout, jak utoci na nase nejhlubsi pudy, city a reflexy. Krome “slintacich” reklam se casto vyskytuji take utoky na materske pudy. Prijemne je take, pokud je v reklame i nejake to umeni.

    Pokud jde o bannery, tak mam firefox s adblockem, coz je fungujici kombinace a i kdyz neco nezachyti, tak si vsimnu jenom toho, co me zajima.

  3. NiO Says:

    ahoj, vsimol som si taku reklamu na zensky deodorant …”ostatni Vas pach vnimaju inac”… no myslim si ze reklama zavadza, a to tak ze neviem ako vnima zena pach inych zien (mozno ako zapach) tam je pouzitie deodorantu opodstatnene ale pri muzoch podla mna nie, v prirodzenom pachu zeny citia esterogen a neviem co a to im sakramentsky dobre opojne vonia, takze podla mna vyhodnost deodorantu pre zenu zavisi od okolnosti… podla mna absolutne potlacit svoj pach = potlacit svoju prirodzenost a identitu

  4. Harvie Says:

    NiO: tim bylo tusim mysleno, ze sam svuj pach prestanes po chvili vnimat. jinak doporucim treba nekdy obejmout nejakou sportovkyni po vykonu ;) to muze celkem zmenit tvuj nazor. pokud jde o feromony, tak mas samozrejme pravdu, nesmis ale zapominat, ze pot ma prakticky dost podobne slozeni jako moc (ano obsahuje i mocovinu). mimochodem primati a prirodni narody do ted pouzivaji moc jako desinfekci (coz uz je po chuti asi malokomu – tusim to bylo i v jednom dilu serialu pratele…). Rozhodne musim souhlasit take s tim, ze neni nic hezkeho takhle v lete v narvane tramvaji potkat nejake spocene prase stejneho pohlavi ;-) Na druhou stranu musim rict, ze mirne spoceni pod prahem zapachu zeny podvedome pritahuje vice nez naprosta cistota – zalezi samozrejme na tom, kdo si co prizna… zvlaste drive slouzily telesne pachy jako “rychloprehled” geneticke vybavy a na zaklade jejich subjektivniho vnimani se udajne mely najit pary se vzajemne se doplnujicimi geny.

Leave a Reply